13 Column D ’n s cri b ent Trots! ‘De OU, de instelling waarbij ik studeer, is voor het tweede achtereenvolgende jaar als deeltijduniversiteit al de beste.’ Dat vinden onze studenten. Zij lopen daarmee te koop. Zijn wij als medewerkers er ook zo trots op? Past trots zijn op de OU wel bij ons en willen wij met de neuzen dezelfde kant op wijzen? Stel je voor. Trotse medewerkers die deze trots uitdragen. Een aantal collega’s heeft misschien een te rooskleurig beeld van de OU als academische onderwijsinstelling en ziet de noodzaak niet om hier permanent alert op te zijn. Cruciaal is de vraag: Hebben wij als personeel een diepgewortelde overtuiging van wat wij als academische afstandsonderwijsinstelling gemeenschappelijk nastreven? Als ja, dan staan we er voor open. Met elkaar omgaan op een manier, zodat er tussen alle onderdelen en systemen van de OU complementariteit ontstaat. Dit resulteert in een positieve werkcultuur! Met z’n allen intern waarmaken wat we extern beloven. De kwaliteitsbeleving van onze belangstellenden, stakeholders en studenten wordt hierdoor immers in grote mate bepaald. Door de houding en het gedrag van ons als organisatie, van ons als medewerkers. Anno 2011 leven we in een servicesetting en juist daarom is het belangrijk dat wij luisteren naar onze klanten en hen onze trots meegeven. Onze relaties helpen, ondersteunen en ons dienstbaar, deskundig en vooral open opstellen. Een uniform beeld van trotse medewerkers dat in elk contact zichtbaar is en gevoeld wordt. Als medewerkers van de OU willen wij toch onze trots uiten en een belangrijke bijdrage leveren aan onze landelijke positionering en ons neerzetten als een hoogwaardige, herkenbare academische instelling? Onze studenten vinden het in ieder geval fantastisch en juichen het toe. Pagina 12
Pagina 14Voor nieuwsbrieven, online PDF's en drukwerk zie het Online Touch CMS beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw drukwerk.
Werkwijzer september 2011 Lees publicatie 10Home